Thursday, February 17, 2011

New Start..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

A few years ago I tot I will never write again. haha..
last two years aku punya satu blog juga, post aku yg terakhir dlm blog tersebut adalah semasa tahun pertama dihantar posting ke sekolah setelah tamat pengajian di maktab.

Aku jangkakan my life would be very preoccupied with teachings, yelah.. ibarat anak ayam yg baru menetas dari telur ~ yakni baru belajar berjalan, aku merasakan aku perlu mmberikan tumpuan sepenuhnya pada skill2 mengajar dan mencari sebanyak mana ilmu di dada. Dan kiranya niat aku itu berlangsung dengan jayanya dan blog itu berkubur begitu sahaja selama dua tahun lamanya.

WHY?
Pertamanya kerana aku mengajar English. Sebenarnya tak pernah terfikir dlm benak aku yg satu hari nanti (yakni hari ini) aku akan jadi cikgu, apatah lagi sebagai cikgu Bahasa Inggeris. Dan sampai ke hari ini pung kalo aku membebel di dalam kelas slang Tengganu aku xkan sekali2 tak terlontar dari mulut aku..kiranya Alhamdulillah la sebab aku ni mengajar di sekolah cina, jadi xadala murid2 yang akan bangun dan akan merenung aku dan memegang perut masing2 dan tergolek2 bila aku tersasul menyebut 'can U pls do your exercises kwa-yek-ly (quietly)

Jadi aku rasa tempoh dua tahun tu da cukup untuk aku menyepikan diri (ayat ramai followers) dan kini bulehla aku menyambung semula niat berblogging a.k.a 'bakat yg tak serupa bakat' menulis kurniakan Tuhan yg seciput janggut ini.

Sebenarnya menulis ni bagi aku adalah satu terapi yg baik bagi manusia.
* mat2 minah jiwang a.k.a kaki madah pujangga
*orang2 sakit jiwa
*businessmen n businesswomen
*manusia yg punya masalah kecelaruan bersosial (Uuuu..)

Pokok pangkalnya bagaimana kita menyalurkan pemikiran kita utk digunakan utk kebaikan atau sebaliknya.

Seorg scientist terkenal John Milliot(aku reka je):
'Manusia secara fitrahnya mmg suka mengambil tahu perihal manusia lain, sebab itulah wujudnya rancangan Melodi (yang ratingnya antara yg tertinggi setiap mggu) , facebook (kerana manusia boleh menyalurkan emosi mereka secara mudah pada kekotak komen atau dgn sekadar menekan butang 'like'), berblogging ( yg anda sedang lakukan sekarang) atau hanya sekadar mendengar perbualan org lain.'



Mr. Watever says : sukakannya!! gandakannya!!!!!!

1 comment: